CITAT
Nu valde du att missförstå - självfallet menade jag vad vargen tillför oss människor i tättbebygda områden, avsåg inte speciellt min familj utan alla som lever i områden där det finns vargar som uppför sig "sjukt"
Du verkar vara väldigt aggressiv - varför??
Ber om ursäkt om jag misstolkade dig, men som du uttryckte dig det gick det väl inte att tolka på något annat sätt? Om jag verkar aggressiv så är det på grund av att ditt inlägg gjorde mig en aning upprörd. I ärlighetens namn tycker jag faktiskt inte att ditt nuvarande uttalande är så mycket bättre (fast kanske jag har missförstått igen?

). Som jag ser det har allt levande ett existensberättigande alldeles oavsett vad det tillför oss människor. Man kan ju vända på frågan och undra vad vi människor tillför vargen? Det är ju faktiskt vi människor som genom att exploatera och överutnyttja resurser tränger ut de flesta andra varelser på den här planeten. Varför har vi självklar rätt att utrota andra levande varelser bara för att dom irriterar oss eller är besvärlig - eller allt som oftast bara för att dom råkar vara i vägen?
Förstår nog inte riktigt vad du syftar på med "sjukt" uppträdande hos en varg?