]Hej igen..jag vet inte hur jag har loggat in mig, men jag kunde inte citera ett av dina svar till mig MariaS, men det gäller min stora som nästan bara är stam..Tyvärr är det inte en sort som har hög stam, grejen är att jag tappade den. Den var väääldigt stor, och dom flesta "bladen" gick sönder, så min frys är full med djupfrysta blad, mina väninnors också, för jag tyckte att det skulle vara hemskt om alla dom bladen med sina läkande vätskor skulle gå till spillo..en del var nog 1,1/2cm tjocka, och när man skar dom i bitar så flödade det "gel" men eftersom jag inte vet/visste om man kan ta vara på det, så det fick vara..
Lite konstigt är det att nästan alltid som jag har en bit liggandes vid spisen för att ha snabbt till hands, så tar det faktiskt lång tid innan den blir förstörd, mycket längre än om det blir liggandes bredvid komposten eller så...
Hittade en bild så att ni kan se skillnaden , det är ju så att man kan gråta, men hoppas att " småttingarna" växer till sig..Lite konstigt att se fjolårets bilder, i feb hade jag redan en massa i full blom..
DSCN7060.JPG ( 41.32k )
Antal nedladdningar: 38
aloegrande.jpg ( 35.23k )
Antal nedladdningar: 37[attachment=3114
6:DSCN7882.JPG]
Tycker du fortfarande att jag ska klippa av stammen ?