Är det ingen som kommenterat lördagens avsnitt...??
Om jag suckade över andra omgången så blir det *stööön...!* över den här.
1. Velvet - Svårplacerbar. Hon såg inte ut som om hon tyckte det var roligt att sjunga där, tror inte hon log en enda gång under sången. Kanske att hon var för koncentrerad på text och steg...?
2. XXX någonting Red Fox - Den var ju kul! Och med tanke på medtävlarna borde den, precis som den ju också gjorde, gå till Andra chansen.
3. Molly Sandén - Neej, den gillade jag inte alls. En Shirley Clamp light, typ...

Hon var alldeles för ung för en sån text, och det hördes verkligen att det var Pling som skrivit den. "Gudarna" och "änglarna" i var och varannan rad. Är hon religiös, eller...?? Neej, den ville jag inte ha med alls, inte ens till AC.
4. EMD - Men!! Vet dom inte om att dom är flickornas favoriter? Undrar vem som hittade på den utstyrseln? Passade den in på texten öht? Neej, där blev jag besviken igen, dom borde gjort nåt pojkbandaktigt av låten. Men jag är inte förvånad att dom gick vidare direkt i alla fall, det var ju trots allt EMD.
5. Mikael Rickfors - Jaa, vad ska man säga. Med tanke på medtävlarna borde den utan vidare ha hamnt i AC. Och den hade väl en refräng som man kunde sjunga med i om man fått höra den fler gånger?
6. Maja Gullstrand - Lät precis som Maja Gullstrand brukar låta. Även om den kanske inte kommit vidare vet jag inte om den borde hamnat sist heller...?
7. Sofia - Ett ännu större Men!! Grekiska...?? Neej det språkvalet förstod jag absolut inte.
8. BWO - Enda låten jag kunde lägga på första plats. Lugn och fin men kanske inte som man är van vid BWO. Hoppas den går vidare från AC.
Petra Mede var som vanligt, och pausmusiken nästan bäst.