Jag vet inte om jag är rätt person att hjälpa dig, eftersom jag inte har någon erfarenhet av ditt problem. (Ärligt talat så visste jag inte ens att ditt problem existerade, men nu vet jag bättre.) Jag har dock erfarenhet av att må dåligt, har gjort det till och från sedan jag var tretton. Det jag har lärt mig under senare år, är att omge sig med personer som stöttar en, dina föräldrar verkar vara sådana personer. I tonåren gick jag mycket och ältade mina problem, men numera har jag lärt mig att vara tacksam över det som faktiskt är bra och fungerar. Jag är tacksam över att jag har goda vänner, att min mamma är snäll, att jag har hittat ett bra hus att bo i, att jag har nära till en sjö där jag kan sitta och titta på solnedgången, att jag har världens finaste hund o.s.v. Det kanske kan verka löjligt men att känna tacksamhet över småsaker ger en inre energi och kraft att ta itu med problemen.
Jag tycker att det är jättebra att du har skaffat ett akvarium och börjat med odling. Det visar att du har handlingskraft och en vilja att bli frisk. Jättebra egenskaper!
En sak som jag också kom att tänka på, var om du har lättare för flytande föda istället för mat som måste tuggas?? Kanske nån slags näringsdryck kan vara nåt så att du får i dig näringsämnen? Det var bara en ide´som poppade upp....
Du får gärna kontakta mig om du har lust. Använd mig som bollplank, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter.
|