Håller med Ulrica! KLART ni ska ha hund! Min hund gick bort i april förra året, och sorgen är enorm, jag vet. Men du byter ju inte ut. Du får en helt ny individ. Jag ska ha ny hund nästa sommar, då känner jag att sorgearbetet inte hänger över mig längre. Hur lång tid det tar är ju oerhört personligt och definitivt INTE en måttstock på hur mycket man älskat hunden. En del skaffar ny efter en månad och det är rätt för dem.
Borderterriern är onekligen en trevlig ras, men inte den enda. Det finns MÅNGA... Mitt tips är att ni funderar över vad ni vill göra med hunden, hur mycket aktivitet t.ex. Är man aktiv och gillar att träna och tävla är någon brukshund trevlig. Är man jätteaktiv och gillar agility och lydnad är border collien fantastisk. Vill man ta det lite lugnare kanske man ska kolla på andra, lugnare raser. Jag tycker felet en del gör är att de inte kollar upp rasegenskaperna innan de köper hund. Då kan det lätt bli en olycklig hund, eller nervös, eller i värsta fall aggressiv, som inte får utlopp för sin energi.
Åh, vad spännande, Malin! Vilken mysig tid ni har framför er nu! Först planeringen och sedan köpet. Jag blir lite avundsjuk... Men ta ingen bara för den är söt utan kolla upp rasbeskrivningarna innan ni bestämmer er!
Lycka till!
--------------------
|