Hejsan "La Strega"
För det första ska du veta att problemet med att ditt landsting inte bryr sig är unikt, för idag måsta man vara "frisk" för att orka vara "sjuk". Det bara är så. Jag är inte alls insatt i din sjukdom. Men vad det verkar så vill du ta itu med det hela. Jag tycker att du ska ta itu med dina sticklingar själv och allt som du "påbörjat" borde du själv försöka avsluta. Har du tagit på dig för mycket, t ex förodlat för mycket, kasta eller ge bort. Låt ingen annan än du själv avsluta det du själv påbörjat. Speciellt inte om du påbörjat ett trädgårdsarbete. Det finns inget som är så bra för själen som trädgården och naturen. Men ta det lugnt, det tar lång tid att lära sig. Låt det ta den tid det tar. Var bara ute så mycket du orkar, jag lovar att du kommer må bättre. Jag önskar jag kunde ge dig råd så du även kunde äta bättre, men som sagt jag är inte insatt i ditt problem. Antagligen är du en väldigt bra och snäll människa som bara försöker hitta rätt väg och du... ge inte upp, du kommer att hitta den vägen, det märks så väl, eftersom du söker. Försök att först och främst hitta den hos dig själv, inte hos andra så kommer du att klara dig bra. Jag tror på dig! Kram!
|