CITAT (kicki.p @ 26-02-2009, 18:55)

Tyvärr har jag ingen bild... jag har försökt så många gånger att lägga in bilder på min fina hund,mina blommor och mitt sommarställe, men det går inte... jag är för dum helt enkelt.
När jag säjer att det är min bebis, så menar jag att den fått bra jord, daglig vattning med regnvatten blandat med gödsel, höns- och nässla + guldvatten, det är väl därför den blivit så kraftig. Om jag varit tvungen att åka ifrån mina blommor, har nån granne med båt fått åka ut och vattna.
Det är klart att det är samband mellan rötter och krona, det är ju därför jag är så osäker på åtgärd!! Annars skulle jag inte ödsla er tid! Men visst är det ändå lite kul att kunna hjälpa till???? ..och va´lite duktig???
mvh
kicki.p
jag tror jag förstod dig fel innan. du vill allså dela stammarna? och inte rötterna?
och med 8stammar menar du att det är grenar du har från stammen?, vad jag vet så skickar inte änglatrumpeter rotskot men det kanske dom gör.
är det samma stam med 8grenar (ibland skjuter dom skott(grenar) från begravda knoppar från stammen).
då är det bara att klippa veck alla grenar du inte vill ha kvar. sedan kan du använda dom som sticklingar,grova delar rotar sig dåligt ta unga skott som rotar sig på nolltid. och då får du ju 1stam kvar som du sedan kan flytta som den är, ev klippa in rötterna och lite topp grenar.
vid flytt så får du då
1planta med en stam och nedklippt på rötterna och på kronan.
sedan har du då x-antal sticklingar.
med din perfekta skötsel så kommer den grönska och bli stor på kort tid.