Det här var nog svåraste omgången...
1. Agnes - Svårt att höra texten första gången, men hon har ju utstrålning och helt ok röst så att hon skulle gå vidare var nog givet.
2. Star Pilots - Absolut nåt man kunde sjunga med i, blir säkert mycket spelad i radio. Och absolut nåt man kunde sjunga med i för att den lät så bekant, som Markus visade på ovan. Inte konstigt att den gick vidare.
3. Susanne A - Jösses.... Neej det var inte nåt i min smak. Och vad tantig hon hade blivit! Hörde som vanligt numera lite religiösa undertoner från Pling...?
4. Anna & Maria - Kändes lite överdrivet på nåt sätt, kan inte sätta fingret på exakt vad. Trodde nog att den skulle gå vidare, men så visade det sej att inga tips var säkra den här gången.
5. Thorleifs - Hmm.... Typiskt dansband, liksom...
6. Sarah Dawn Finer - Den var väl helt ok, men själva showen var totalt fel. Klänningen var inte vacker, bort med "hissen" och bort med fläkten.
7. Esta noche - Nope.
8. Malena Ernman - Hur många har Kempe haft med i år? Några av dom är absolut alldeles för många! Totalt överraskad av att hon gick vidare.
Kvällens pausartist Darin med Se på mej var fantastisk!
Skulle ju den här gången se om jag hittade nåt att skratta åt i det Petra Mede sa, eftersom hon tydligen är komiker i botten. (Botten är ett bra ord som kan betyda fler saker...) Hittade inget, tyvärr. I början sa hon nåt om att hon och Christer Björkman spelat Fia med knuff, och att CB vunnit. Och så säger hon "jag ska faan polisanmäla honom!". Fattar noll...

Och vad var det för roligt med toastolen? Och varför måste hon prata så forcerat?? Herregud, var som vanligt eller inte alls!