Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min chef kastade ut alla blommor, ville förnya kontoret
          tepa
          Inlägg 02-08-2008, 19:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Chefen ville ändra lite på inredningen av vårt kontor och tyckte att vi skulle byta ut krukväxterna. De skulle hamnat i komposten annars, om inte någon ville ställa upp och ge dem ett nytt hem. Tepa ställer ju alltid upp, så också denna gång. Nu till min fråga: Vad är det för växter och hur ska de skötas ? Den första är säkert en Yucca, men vill vara säker. Tack på förhand.

Tepa

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  2_aug_2008_1__4___Small_.jpg ( 51.1k ) Antal nedladdningar: 105
          Bifogad fil  2_aug_2008_1__2___Small_.jpg ( 37.32k ) Antal nedladdningar: 148

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Moonbeam
          Inlägg 01-03-2009, 12:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 106
          Medlem nr: 14 638

Jag har båda sorterna här hemma. Den till vänster om soffan är den man kallar för yuccapalm, den kan du kapa av och sätta i vatten, så får du dels nya skott där du skurit av den, men också en stadigare planta. Den andra är ju dracena, och jag fick min från mitt jobb också, när de kapade friskt bland "kontorsfräscharna". Den blev så lång och ranglig, så jag tog helt sonika och klippte av den på mitten. Satte översta delen i vatten, den fick rötter hur snabbt som helst. Ner i jorden i samma kruka och vips! fick jag en jättefin! De är verkligen tacksamma smile.gif Ungkarlsblomman trodde jag var fredskallan? Den verkar ju överleva det mesta *s*

Men duscha, ja, det gillar de flesta plantorna jag har iaf. Jag har så dammigt hemma pga ventilationsproblem, så mina får verkligen duscha regelbundet!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 01:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon