Skrev det här svaret i en tidigare tråd angående postorderhandling. Den gången var jag INTE nöjd med Hortogreen.
Var noga med att få uppgifter om frakttiden som gäller hem just till dig. Köpte ett större antal buskar/plantor av Hortogreen och det lät ju utmärkt att växterna bara skulle ligga nerpackade i några dagar för leverans. Det som firman inte upplös oss om var att speditionsföretaget endast har en dag i veckan som de leverar varor till min hemtrakt. Speditören fick våra plantor en onsdag och hade endast tisdagar som leveransdag. Alltså skulle växterna ligga nerpackade ytterligare en vecka i deras torra lagerlokal. Det hade de definitivt inte överlevt med tanke på hur torrt och dåligt packade de var. Det slutade med att vi fick åka 7 mil extra för att hämta dem själva på speditionslagret och försöka stuva in alltihop i bilen. Skrattretande med tanke på att allt började med att vi tänkte slippa hyra kärra för att köpa dem hos en lokal handlare och bekvämt få dem hemlevererade. Något avslag på priset blev det inte!
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|