Aha, är det så det ligger till, bara frön under snön altså, tack för förklaringarna..
Jag tror nästan att dom får mer ljus där dom står inne än vad det blir i skugga ute. Vi börjar komma in i en svår period nu, för i solen kan det bli för mycket av det goda ( har problem med en clivia pga det) Jag sådde ute också, och där har en del börjat visa sig nu,och dom står i solen. för i skugga kan det bli kyligt, men det är kanske bra
Undrar just varför jag trodde att dom små rötterna är mer känsliga än dom stora ?? Jag verkar ha fått allt om bakfoten vad det gäller Mirabilisen

Men jag har en känsla av att jag försökte skola om ett par småttingar i en stor kruka där jag redan hade en rätt stor förra året, men att dom inte klarade det hela......
I år har jag en vääldigt stor kruka, ja 2 storlekar att välja på, en ovanligt djup ( en svart papperskorg ) och i den tänkte jag ha chockrosa, vita och vita med rosa strimmor..om det inte kommer gula i också, helt säker kan man aldrig vara, hihii
T om dom som har fötts ute i mycket ljus blir rangliga...Ja buskarna man ser i trädgårdarna är faktiskt så dom också, kan det kanske ha något med klimatet härnere att göra?? Vi har ju mindre soltimmar och dessutom mycket varmare, dag och natt, för klimatet ni har är jag avundsjuk på, svala ljusa nätter, här svarta, fuktiga och heta...men det har jag redan klagat på förr,
DSCN7974.JPG ( 63.66k )
Antal nedladdningar: 22 Så här ser dom ut idag..brukar i toppa dom eller får dom sköta det själva?? Jösses vad dom har växt snabbt...
och här en möjlig mamma...Busken är stor med massa grenar som den aldrig riktigt orkar hålla uppräta, och det gör att den aldrig ser riktigt fräch ut, så det var därför som jag vill att det ska vara mindre grenar,, men ändå full kruka --
DSCN7314.JPG ( 106.53k )
Antal nedladdningar: 18Extra bild som tack, jag hade aldrig sett såna, men det är kanske vanligt??
DSCN0182__Large_.jpg ( 87.2k )
Antal nedladdningar: 26