Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> damm, m ``titt-fönster``
          fröhamstern
          Inlägg 16-02-2009, 21:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 13 196

Hej alla o vilka underbara ``vatten``ni har!!
          Framför min uteplats har jag en sa halvmeter hög slänt,otroligt tråkig. jag längtar e vatten-ljud o tänkte bygga en liten fisk-damm m liten fontän el litet vattenfall. men jag skulle vilja ha en ``titt-ruta`` typ 1m lång o 1 halv m hög(kanske mindre e bättre) fram i väggen mot uteplatsen. ja tänkte ha halva dammen el pölen ö marken. men går det att förverkliga?????!!!!!
          Jag är helt okunnig men ni har en massa erfarenheter så kanske några ide`er........ dunno.gif
          tack p förhand

--------------------
          fröhamstern zon 3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sussie F-Flower
          Inlägg 16-02-2009, 22:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (fröhamstern @ 16-02-2009, 21:56) *
          Hej alla o vilka underbara ``vatten``ni har!!
          Framför min uteplats har jag en sa halvmeter hög slänt,otroligt tråkig. jag längtar e vatten-ljud o tänkte bygga en liten fisk-damm m liten fontän el litet vattenfall. men jag skulle vilja ha en ``titt-ruta`` typ 1m lång o 1 halv m hög(kanske mindre e bättre) fram i väggen mot uteplatsen. ja tänkte ha halva dammen el pölen ö marken. men går det att förverkliga?????!!!!!
          Jag är helt okunnig men ni har en massa erfarenheter så kanske några ide`er........ dunno.gif
          tack p förhand

Jag förstår inte riktigt hur/vad du menar...? confused.gif Kanske du kan ta och fota lite och lägga in några bilder där du beskriver lite mer ingående om dina önskemål.
          Allt är möjligt, det vet du va? biggrin.gif

Fast någon annan kanske begriper direkt vad du menar, det är väl bara att vänta och se... yes.gif

Citera
          fröhamstern
          Inlägg 17-02-2009, 20:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 13 196

CITAT (Sussie F-Flower @ 16-02-2009, 22:59) *
          Jag förstår inte riktigt hur/vad du menar...? confused.gif Kanske du kan ta och fota lite och lägga in några bilder där du beskriver lite mer ingående om dina önskemål.
          Allt är möjligt, det vet du va? biggrin.gif

Fast någon annan kanske begriper direkt vad du menar, det är väl bara att vänta och se... yes.gif

Ja menar typ ett litet fönster så ja kan se in i dammen vad som händer utan att behöva flytta mej från vilo-stolen el dyl. jag förklarar mej lite vimsigt...

--------------------
          fröhamstern zon 3-4

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 17-02-2009, 21:24
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (fröhamstern @ 17-02-2009, 20:24) *
          Ja menar typ ett litet fönster så ja kan se in i dammen vad som händer utan att behöva flytta mej från vilo-stolen el dyl. jag förklarar mej lite vimsigt...

Ja, jag listade ut att det var nog det som du menade, när jag läste Marias inlägg.

Vilken annorlunda och kul idé! Kan man inte gräva ner ett stort akvarium då? giggle.gif confused.gif
          ...och låta bli att lägga tillbaka jordmassorna på den ena långsidan...?

Citera
          uno
          Inlägg 03-03-2009, 21:39
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

CITAT (Sussie F-Flower @ 17-02-2009, 21:24) *
          Ja, jag listade ut att det var nog det som du menade, när jag läste Marias inlägg.

Vilken annorlunda och kul idé! Kan man inte gräva ner ett stort akvarium då? giggle.gif confused.gif
          ...och låta bli att lägga tillbaka jordmassorna på den ena långsidan...?

Det fungerar nog under frostfri tid. På vintern fryser nog glaset sönder antingen p.g.a att det finns vatten i karet eller att tjälen gör markförskjutningar som spränger glaset.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon