Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Träd i uterum, Vilka sorter är lämpliga
          AnkiHbg
          Inlägg 09-05-2004, 20:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem nr: 753

Hej
          Jag skulle vilja ha råd om vilka träd som kunde vara lämpliga att ha inne i ett uterum där temperaturen kan variera ganska mycket, plus att det är kallt på vintern ibland lite under noll grader, plus att jag måste ha det i en kruka.

Har mycket tomat physalis paprika o gurkplantor nu, men skulle vilja ha det lite mer lummigt högra upp...

Någon som har någon erfarenhet av att odla typ fruktträd el något exotiskt träd i kruka, hur stora behöver dom vara etc..

Mvh Anki i Hbg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          anna.
          Inlägg 10-05-2004, 10:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 241
          Medlem nr: 3 321

CITAT (kerstin z5-6 @ 10-05-2004, 11:18)
          Banan -fast det är en ört smile.gif men blir stor 2m hög , Palm , Orkideträd Bauhinia med vackra klippta" blad

Har du erfarenhet av att odla bananplantor? Jag köpte nyligen några bananfrön och ett av dem har börjat gro nu (det kunde ta upp till 6 månader för dem att gro läste jag, vilken tur jag har haft!). I beskrivningen står det bara att ju större kruka den får desto mer växer den, och att den inte tål frost. Jag undrar om det kommer att bli några bananer... förmodligen inte men det är roligt att försöka odla något som är så "konstigt"! smile.gif

--------------------
          www.uglyelephant.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 11:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon