hej!
jag har jobbat några år i trädgårdsbutik och funderar ev på en utbildning senare. jag älskar växter och att jobba med trädgård. funderar lite på vilka jobb man kan få som outbildad vs utbildad? bor i sthlm, ngn som vet vart det finns bra utbildningar? känner till KY-utbildning säbyholm, på 1 eller 2 år. är det nödvändigt att läsa 2 år till trädgårdsmästare, eller kan man få bra jobb efter en grundutb?
jag är inte så jätteintresserad av floristyrket pga av att jag uppfattat det som dåligt betalt och mkt helg & kvällar. handelsträdgård känns lite som ett drömjobb för mej. kan ngn i branschen säga lite om hur det är att jobba i handelsträdgård, och kanske ngt om hur marknaden ser ut? arbetstider? lön? frihet?
jag har ett tungt jobb nu, (tunga lyft, knepig arbetsställning) och min rygg är inte helt nöjd, men jag går till sjukgymnast för att reda ut problemet, men det kommer nog få vara avgörande om jag vågar satsa på jobbet.
vad finns det annars man kan jobba med efter en trädgårdsutbildning??? jag tänker så det knakar på det här, så jag är SÅ TACKSAM för alla svar jag kan få!!!!
/grönögd
--------------------
www.metrobloggen.se/blandblommorochblad
|