CITAT (La Strega @ 10-05-2004, 14:57)
....
Har väl alltid haft emetofobi mer eller mindre men när jag var yngre kunde jag hantera det...när jag var 13 hade jag en kompis med bulimi!
men för snart två år sedan blev jag svårt sjuk, njurbäckeninflammation, mådde jättedåligt (fasst "det" hände inte), men det var en ordentlig pers...och vintern efter var det ju sån maginfluensaepedemi och media tjatade om det varje dag och de skrämde upp mig rejält, vilket resulterade i att jag isolerade mig mer och mer, blev bättre framåt sommaren men sen i höstas var jag livrädd för att det skulle bli likadant igen, gick och oroade mig hela tiden vilket resulterade i magkatarr som bara blev värre å värre, åt mindre å mindre å slutade till sist å sen har det fortsatt så...har inte ätit en "Normal" måltid sen typ september...å jag som älskar mat igentligen! =(
Funkade det så att du var så rädd för att ev behöva spy, så att just därför oroade du dig till magkatarr?
Ang samtalsterapi vill jag tillägga att jag tror det är bra att man läser mycket om samtalsterapi, psykoanalys o.dyl. så att man förstår hur det går till och funkar.