CITAT (Thomas Wahlqvist @ 05-03-2009, 19:44)

Jag håller med Jan, det är dumt att handla osedda plantor.
Min svinighet kan jag inte se- jag har betalat många hundratals kronor och säljaren orkade inte slå in paketet i annat än tunt presentpapper som dessutom var uppblött av plastpåsarna med växter.
Växterna var alltså skadade, paketet paj.
Säljaren erbjöd sig att skicka tillbaka pengarna.
När jag påminnde om detta så .......hade säljaren ändrat sig.
Tack för alla PM jag fått.
Med vänlig hälsning Thomas
många hundratals kronor?, du fick dom billigare och det var OVANLIGA plantor som jag själv köpt hem privat av en odlare i England!!!!!!!!!!!!!!!! med frakt och flera plantor som är ovanliga i sverige att få tag på. och jag har jämfört pris med övriga som var mycket dyrare än vad jag sålde dom för. dessutom köpte du 3 plus frakt tror jag det landade på ca 400kr jag kommer inte ihåg exakt. jag dessutom skickade tillbaka pengar av att frakten blev billigare. kan du smutskasta mig mer eller?
jag kan be dig och odla att läsa mina andra inlägg om hur jag slått och och vad som har hänt, du verkar ha missat det. då gör dig bara löjlig när du skriver ''jag orkade'' ''jag tar folks pengar'' ''jag bryr mig inte'' m.m.
jag har förklarat varför jag gjorde som jag gjorde och allt, att det sedan blir så i postens hanteringar kan inte jag hjälpa, tror du att jag blött upp pappret eller? kan det regna eller ?
JA jag erbjöd dig pengarna tillbaka FÖRRA året , samma VECKA som du fått plantorna, men då fick jag inga plantorn i retur. nu när du dödat dom av dålig skötsel vill du ha pengarna tillbaka NU NÄSTA ÅR.
FÖRRA året fick jag ingen bild eller några plantor. och då för att inte bli lurad heller ej några pengar tillbaka.
och dom FLESTA tror jag förstår MIG.
nu ska jag verkligen sluta att besvara dig, som sagt du kan skriva vad du vill och du kan smutskasta mig hur mycket du vill. jag bryr mig inte, spy galla över mig, jag bryr mig inte. tyvärr tas tråden inte bort heller.
CITAT (Jan Lindgren @ 05-03-2009, 11:01)

Hej!
Hela den här tråden handlar om problemet med att köpa plantor osett. Jag har stött på det här problemet när vi gjort gemensamma importer. Det är ofta någon som tycker att plantorna är för små eller dåliga och inte vill betala. Vem som ska lösa det hela bryr sig inte den klagande om. Jag undviker att skicka plantor för att inte hamna i samma situation som Flaxss. Är det någon som vill ha plantor av mig så får de komma hit så att de ser vad de får. Hellre missar jag intäkter än att har en massa bråk.
Beställer man plantor osett så får man faktiskt ta risken att man inte alltid blir nöjd och inte gnälla alltför mycket efteråt.
MVH
Jan Lindgren
JAN - Thomas såg plantorna innan han köpte dom, då jag laddade upp bilderna på forumet. så han har sett bilderna och jag har visat bilder på ALLT JAG SÅLT och dessutom flera gånger om. hare även visat bilder i mail till thomas.
han har själv godkänt köpet och sett plantorna. och han visste från första början vad han betalat och godkänt det också. och jag erbjud mig att betala tillbaka när han berätta vad som hänt.
Redigerat av flaxss: 05-03-2009, 20:04