Postorder: Jag använder det inte mycket, men har goda erfarenheter från Flora Linnea (rosor) och Odla (sticklingar).
Det där med att handla växter kan ju kosta en del... Jag har alltmer börjat idka trädgårdsliv enligt nedan, vilket har skänkt mig idel vinster av allehanda slag!
Vänner, grannar m fl Idag kan jag skaka på huvudet åt att jag i början la en del pengar på att inhandla växter som jag med lätthet kunde ha fått av vänner, grannar mfl, som gärna skänker/idkar byteshandling genom delning, frösådder etc. Detta gör vi jättemycket idag och det har ett mervärde för när vi besöker varandra så är det ju "Lenas akleja", "Kattas daggkåpor" osv osv.
Forumister Här finns ju också forumister i detta och andra forum som en tillgång, kan vara en gåva, ett byte eller ett köp till en billig peng. (Fick jättefina pelargonsticklingar på detta vis, ingen stor kostnad och mycket fint förpackade. Nu har jag tagit sticklingar och gett bort till en kompis... ja, det bara fortsätter...)
Växtloppisar!!! (Nu bor jag i Skåne o här är det rätt mycket sådant.) Här kan man göra fynd, andra vinster är ju att träffa trädgårdsfolk, som alltid är trevliga och mycket kunniga kring de växter de har på bordet, i bakluckan osv.
--------------------
www.engronsida.blogspot.se
|