Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En ledsen blomma, någon typ av klöver?
          plastkaktus
          Inlägg 08-03-2009, 17:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 1 693

Hej

Jag har en krukväxt här som är min mammas, hon fick den av sin mormor för ett par år sedan men bara som ett litet skott och nu har den växt och krympt igen. Jag var blomvakt åt den i somras och efter att hon fått tillbaka den så har växten inte varit sig lik.
          Som ett försök att få liv i den igen fick den flytta tillbaka hit eftersom den var så stor och fin efter det senaste besöket.
          Nu undrar jag om någon av er vet hur och om jag kan rädda denna växt, och vad det är för något. Bör jag plantera om den? Vattna mycket eller lite eller kanske dela på den och rädda det som finns kvar? Går det att föröka den på något sätt?
          Både jag och min mamma tycker att bladen ser konstiga ut men den har en liten blomma i alla fall. Jag vågar inte gå ut med växten och fråga någon florist för det är så kallt.

Så här ser den ut nu och i somras var hela krukan full av gröna blad och vita blommor...

Tacksam för hjälp!
          Therese

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          plastkaktus
          Inlägg 08-03-2009, 17:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 1 693

Tack för svaret!

Jag har precis fått den så jag har inte riktigt hunnit med att sköta om den, men jag antar att mamma har vattnat lite då och då och haft den stående relativt ljust, men inte direkt i fönstret.
          Skönt att den inte är döende utan bara sover lite, jag ska planera om den i veckan och sedan sköta om den som du skrivit, kanske dela den lite så jag får en egen jag med smile.gif

Tack igen för hjälpen!

Therese

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 23:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon