Ja man kan ju undra hur det står till egentligen...

Måste erkänna att jag inte lyckades kravla mig upp ur fröträsket i år heller - trots att mina försök faktiskt var helt ärliga i år.
Tidigare år har det varit lite halvhjärtade försök att inte köpa på mig
så mycket mer i alla fall. Men i år hade jag verkligen bestämt mig för att helt låta bli, inte en fröpåse till skulle komma över min tröskel. Jag har ett alldeles tillräckligt stort frööverskott ändå.
Det började ju så bra, jag beställde inte ett endaste litet frö från STA och var så stolt över mig själv för det. Dessutom så har jag inte så mycket som öppnat en frökatalog i år. Den senaste veckan har jag ägnat rätt mycket tid åt att sortera ut och slänga bort fröer från tidigare år. Jag hade samlat på mig en ansenlig mängd fröpåsar. Jag slängde bort nästan ett halvt kilo gamla fröer, separationsångesten lurade bakom varenda påse som åkte ner i papperskorgen

. I ärlighetens namn så känns det roligare att lägga energi på att dra upp plantor ur nya fräscha frön jämfört med att ängsligt hålla koll på om det ska komma upp nåt över huvud taget de gånger jag sått gamla fröer.
I fredags fick jag ett mail från Odla... ett erbjudande om att köpa fröer till REA-priser... Jäk*a internet, jag borde ha bakbundit mitt högra pekfinger innan jag öppnade mailet, så att jag inte skulle kunna klicka på köp-knappen!
Jag fick ett återfall, kunde inte motstå erbjudandet. Och idag sitter jag här och tittar på de nya fina fröpåsarna och planerar för sådd.

Nåja, jag tröstar mig med att det finns mycket värre saker man kan vara beroende av än fröpåsar. Man kanske skulle kika lite i de där frökatalogerna då i alla fall, nu när jag ändå har åkt dit på ett återfall...
Redigerat av Betty: 09-03-2009, 16:39