Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> STÖRTA PÅVEN OCH HANS KARDINALER, Dj-a pedofiler
          Solstorm
          Inlägg 10-03-2009, 10:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Var det någon som såg på "Fräls oss ifrån ondo" igår?

http://www.tv.nu/p/09030922002340svt1--p

Att katolska kyrkan är maktgalen och penninghungrande och skyddar sina pedofiler har ju varit känt sedan länge. Tv-programmet igår fick mig att inse att pedofilerna är många fler och håller på i mycket större omfattning än jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Katolska kyrkan inte bara skyddar dem utan hjälper sina pedofiler att fortsätta det fruktansvärda och när uppståndelsen blir för stor så stiger de utövande i graderna.

Kalifornien är tydligen värst (antingen så stämmer det eller också är det helt enkelt där det har kommit fram mer i ljuset) Biskopen Roger Mahoney hade 556 st (jag skrev rätt, femhundrafemtiosex stycken) pedofilanklagade präster som han inte gjorde något åt. När det blev pinsamt för en präst i en församling så flyttades han bara till en annan församling där han kunde fortsätta arbeta med barn. På så sätt kunde de fortsätta att våldta barn år efter år. Man visade en präst som våldtagit mer än 100 barn. Denna biskopen hade 556 präster som tilläts hålla på. När situationen blev besvärlig för biskopen så fick han lämna Kalifornien och bli kardinal i Rom.

Pedofilerna försvaras inom kyrkan hela vägen t o m av påven själv och hans kardinaler. Jag förstår inte hur ickepedofila präster kan fortsätta vara kvar i katolska kyrkan. Eftersom de inte gör uppror så stödjer de ju pedofilerna. Hädanefter kommer jag att betrakta varje katolsk präst som pedofil.

Reprisen går på tv imorgon.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-03-2009, 10:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Inget nytt eller något att förvånas av, det är en konsekvens av prästernas celibat. Den inneboende könsdriften måste ta vägen nånstans och kan man inte ha någon kvinna måste man hitta på något annat. Alla religiösa påbud eller förbud får oftast någon konsekvens eftersom dom inte följer naturens oskrivna lagar. Men varför begränsa sig till just katolska kyrkan, missförhållanden finns inom alla religösa inriktningar. Låt oss få verklig religionsfrihet, dvs frihet från alla religioner.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          embees
          Inlägg 10-03-2009, 12:14
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2009, 10:30) *
          Inget nytt eller något att förvånas av, det är en konsekvens av prästernas celibat. Den inneboende könsdriften måste ta vägen nånstans och kan man inte ha någon kvinna måste man hitta på något annat. Alla religiösa påbud eller förbud får oftast någon konsekvens eftersom dom inte följer naturens oskrivna lagar. Men varför begränsa sig till just katolska kyrkan, missförhållanden finns inom alla religösa inriktningar. Låt oss få verklig religionsfrihet, dvs frihet från alla religioner.

Ja, jag skulle kunna tänka mig en rubrik som i stället säger; STÖRTA ALLA RELIGIONER OCH DERAS PÅBJUDNA FÖRTRYCK!!
          För det är vad alla religioner går ut på, nämligen att begränsa religionsutövarna på ett eller annat sätt.

Människor hade mått mycket bättre av att ägna sig åt vårdandet av andligheten utan att blanda in vare sig gudar eller profeter.
          Man kan konstatera att många fasansfulla saker har begåtts under förespeglig att religionen har krävt det. Bara se i Israel, på Irland, eller hur islamsk tro används under förespegling att vi och dom är olika när vi i själva verket är släkt med varandra. Detta har hållt på i minst tvåtusen år, är det inte dags att konstatera att religion (i vilken form den än är) borde bannlysas eller ännu hellre utrotas.

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera

Inlägg i den här tråden
          Solstorm   STÖRTA PÅVEN OCH HANS KARDINALER   10-03-2009, 10:16
          Bee   Inget nytt eller något att förvånas av, det är en ...   10-03-2009, 11:30
          Sussie F-Flower   [b][i]BEDRÖVLIGT!!! :thumbdown: :thu...   10-03-2009, 10:32
          kasam   Såg också programmet - skrämmande! Orsaken ti...   10-03-2009, 11:27
          Solstorm   Frågan är när lagen - dvs den som skrivs av nation...   10-03-2009, 13:24
          Myosotis   :sick: Visste inte att det var så vanligt. Repr...   10-03-2009, 11:31
          Solstorm   Vilken kanal? I kanal 1 kl 14.20   10-03-2009, 11:49
          KURT   Filmen är en Oscarsnominerad amerikansk dokumentär...   10-03-2009, 12:31
          Monica M zon 4   Hörde nån uppgift om att det finns flest porrside-...   10-03-2009, 12:38
          Markus_H   Hörde nån uppgift om att det finns flest porrside-...   10-03-2009, 13:12
          jholma   Det är rätt märkligt med vilken självklarhet och s...   11-03-2009, 14:25
          Irene_L   Ni har mitt totala förakt där ni sitter i er själv...   11-03-2009, 15:49
          embees   Det är rätt märkligt med vilken självklarhet och s...   11-03-2009, 22:06
          *Stintan*   Det är rätt märkligt med vilken självklarhet och s...   11-03-2009, 23:31
          Anders zon 1   Det är rätt märkligt med vilken självklarhet och s...   11-03-2009, 23:41
          Solstorm   Det är rätt märkligt med vilken självklarhet och s...   12-03-2009, 14:14
          Snigelhatare   AVSÄTT PÅVEN OCH KARDINALERNA OCH ERSÄTT DEM MED I...   13-03-2009, 08:38
          Gossen Ruda   Jag bara funderar lite om detta med prästernas öve...   12-03-2009, 08:43
          Aqvakul   Visst blir man ärligt förbannad, när man hör om om...   12-03-2009, 18:57
          Solstorm   Från början fanns inte kravet på celibat, det kom ...   12-03-2009, 20:15
          Aqvakul   Från början fanns inte kravet på celibat, det kom ...   12-03-2009, 21:05
          Gossen Ruda   Det är helt riktigt att celibatet inte fanns med f...   12-03-2009, 21:24

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 08:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon