Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vardagsmat till kinkig tonåring, Behöver tips för att variera vår vardagskost!
          Meriona
          Inlägg 07-03-2009, 23:05
          Länk hit: #1

Gäster

Sonen snart 15 äter dåligt eller inte alls i skolan, vilket innebär att en stor tyngd vilar på mig att se till att han får i sig tillräckligt med naring för att växa. Men det känns som om vi kör runt på samma meny hela tiden pga att han är lite kinkig. Det blir fiskpinnar, fiskbullar, plättar, köttfärssås, lasagne, fiskgratäng, pannbiff, lövbiff, f-file, kyckling o currysås, korv i olika utföranden, oftast stekta. Jag skulle bli jätteglad om ni kom med lite tips om "hipp" mat som ungdomar gillar. Kina/thai går bort, det är rå-läbbigt visst. rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Hans i Värmland
          Inlägg 08-03-2009, 21:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 112
          Medlem nr: 13 053

Jag känner igen beskrivningen men ett bra sätt är att han lagar mat OCH diskar 1 kväll i veckan
          så kanske han får upp intresset. Dessutom behöver han litet motstånd i sitt gnäll om all läbbig mat morsan serverar. Gnäller han så låt honom laga en extra kväll---eller vara utan. Felet är ditt om han får gnälla på.

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-03-2009, 12:23
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (Hans i Värmland @ 08-03-2009, 21:33) *
          Jag känner igen beskrivningen men ett bra sätt är att han lagar mat OCH diskar 1 kväll i veckan
          så kanske han får upp intresset. Dessutom behöver han litet motstånd i sitt gnäll om all läbbig mat morsan serverar. Gnäller han så låt honom laga en extra kväll---eller vara utan. Felet är ditt om han får gnälla på.

Diskar gör han redan flera gånger i veckan. Och skalar potatis och skär grönsaker. Sen är det väl min fantasi som tryter också, måste erkännas. Och att tiden saknas, då blir det nåt snabbt och lätt som går hem. Det största felet jag gör är nog att jag frågar före om det är ok med det eller det. nono.gif DET får jag sluta med tror jag....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 19:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon