Det är rätt märkligt med vilken självklarhet och självgodhet många svenskar uttatalar sig i t ex religionsfrågor. Att religion på något sätt skulle vara sämre än annan "klubbverksamhet" har jag svårt att förstå eller acceptera. För att nämna någar exempel;
Kommunister
Nazister
Feminister
Fotbollsfanatiker
Finansvalpar
7
Ja listan går att göra lång. Jag tror inte problemet är religionen utan mämnniskan som har ett stort behov att "tänka rätt " och i förlängningen fördöma andra. Katolska kyrkan är inte sämre eller bättre än andra organsiationer.
Jag får ett intryck av att ordet pedofili idag används för att stämpla människor på samma sätt som man stämplade häxor och dylikt för ett par hundra år sedan.
Nej jag är inte pedofil har bott och bor sedan 30 år utomlands har träffat gatubarn i Barsilien, HIV postiva likaså som ingen bryr sig om än just den katolska kyrkan. Rekommenderar ni besserwisaar att göra en insats här. Vill ni ha tipsa så kontakta mig privat så jag länka er till organisationer som gör nytta istället för att snacka skit.
Ni har mitt totala förakt där ni sitter i er självgodhet och tror på allt som ni ser på TV och läser i tidningar.
På vilket sätt har ni själva bidragit till att göra en medmänniskas liv bättre?
Med bästa hälsningar från Portugal 300 mil från ankdammen Sverige
Jan