Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452
I en annan tråd står det om pedofilkyrkan med överstepedofilen påven i toppen. Finns det överhuvudtaget några bra religioner där man inte gör massa djävulskap? Muslimerna har ju ihjäl sina familjemedlemmar som inte lyder, de stenar våldtagna och omskär flickor. I Indien lär det fortfarande förekomma änkebränning men jag vet inte om det är med stöd av religionen. Judarna anser ju sig som guds utvalda folk och tycker det är okej att bomba palestinier för att köra bort dem från deras färdenesland. Buddismen och hinduismen har jag uppfattat som mer fredliga men jag kanske har fel. Självmordsekterna brukar ju utplåna sig själv.
Naturligtvis ska det stå var och en fritt att tro vad de vill men varför låter människor någon överhet tala om för dem vad de ska tro och inte?
Hur ser det ut i kyrkorna i Sverige? Knutby är ju ett skräckexempel. Hur är det med svenska statskyrkan? Finns det pedofiler som skyddas där? De är ju i alla fall väldigt obenägna att följa svenska lagar då det gäller kvinnor och homosexuella.
Finns det överhuvudtaget någon religion som är fredlig och som följer sitt lands lagar?