Jajamen Sussie F, jag njuter och jag har t om flyttat den så att jag kan se den från soffan...och som ni ser så har det ju gått över 1 månad sen processen började, och ännu kommer det att ta ett bra tag innan den börjar vissna eftersom den inte är helt utslagen än.
Helt ärligt så håller jag inte efter kaktusar och crasas, dom får i stort sätt sköta sig själva, och det verkar fungera på dom, för förr var jag mer över dom och då blommade bara kristus törnekrona( eller vad den nu heter på svenska) och min mammilaria, som förresten har börjat blomma, den har 2 ringar på gång, men när den har fler ska jag sätta in den , för den är så vacker..
Den här Aloen fick ny kruka tidigt i år, och tror att den kanske uppskattade det.
Finarfin..Dom står alla i en solig hörna, och just där har jag mitt gasutsläpp från värmen, vilket gör att det egentligen inte har varit ens svalt där sen jag satte igång den i början av november, för först då blev det kallt här, och det gör mig lite konfunderad, för när vilar dom ??? Å andra sidan så kommer väl alla kaktusar från varma länder, så dom kanske vill ha det varmt året runt, och bara vilar genom att dom får stå lite torra...Vad tror ni andra ??
PS, just idag såg jag att min echevaria har fått knoppar, jag fick den i höstas av en väninna, och nu ska den alltså blomma för första gången
Tack för era svar
Redigerat av lissa: 14-03-2009, 23:57