Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> gamla rosor från Västerbotten, sökes: rosexpert
          lena:-)
          Inlägg 11-05-2004, 20:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

För flera år sedan hittade jag rosor på en ödetomt i Västerbottens inland.
          Den är lågväxt med små rosa fyllda blommor.JAg tog till spaden och grävde upp lite. Den har klarat att byta bostad en gång till och förökar sig nu vilt i utklanten av trädgårdslandet.
          Nån som har en aning om vad det kan vara för sort+ Tyvärr är det inte mycket att visa upp på bild just nu, mest bara små taggiga kvistar på 1-2 dm . Jaghar inte vetat hur jag skall göra med dem så ibland klipper jag och ibland inte. De växer på ialla fall. Och vintern i zon 2 är ju inget bekymmer för dem.

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lena:-)
          Inlägg 11-05-2004, 21:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Underbart wub.gif där är den ju..exakt......Kanelros...hm det liksom smakar gott om namnet också. Stammat upp, det låter spämnnande, skall nog prova.
          Hur högt buskage har du? Mina är väldigt låga men det beror kanske på min klippning. Har fått en tom plätt i solen på gräsmattan efter lite buskflyttning, kanske man skall flytta fram den i blickfånget?
          För mig är den en länk till min barndom så den borde egentligen ha en bättre plats än trädgårdslandet.
          Har du tips på fler "Västerbottensblomster" ?

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon