Här är en liten historia som hände oss i höstas !vi har en stor kastrerad hankatt på 7 kilo ,en kväll frågade vår närmsta granne om vi set vår katt nyligen ?jo de hade vi han kommer hem varje kväll som vanligt,då hade grannen set vår katt sittandes uppe på en jordhög och Räven satt neranför och tittade på varan.I alla fall en kväll gick jag ut på Verandan för att ta ett bloss och katten följde med ut,där satt Räven och nosade på min tända utelyckte en meter i från mig ,katten satte sig ner på trappen och tittade på Räven och Räven tittade på oss,efter en halv minut reser sig katten upp och knallar i väg precis som Räven och han gammla vänner,räven gick bort en bit från mig och satte sig vid bilen och tittade efter katten.Vilket fall va det en härlig upplevelse och jag var alldeles till mig efter

Efter vad jag förstog träffas katten och räven emellanåt och respekterar varan utan några bråk,och som sakt räven är inte stor han var ju inte mycket större än vår katt men han var längre ,skulle en räv ta en katt så är det nog i så fall kattungar eller väldigt små katter .Vi har två rävar här som stryker omkring den enne är som sagt lite mindre folkskygg.Så man kan nog känna sig rätt trygg med att ha räv runt knuten när man har katt