misstag1 - att ha bråttom, fick trädgård och planterade MYCKET första året. vilket blev att dom flesta rabatter kom där det är som blåsigast och som kallast på vintern och under sommaren där det är soligast och torrast. när jag gjorde det hade jag inte lärt mig allt om klimat. alltså man ska inte gå enbart efter var södersolen är.
misstag2 - en annan sak med att ha bråttom var att jag planterade mycket på våren och därmed kom flera rabatter där ogräs härskade.
misstag3 - jag skulle flytta en jätte fin och gammal klätterros, den hade blivit skuggad alltför mycket där den stod. det var INTE lätt att få upp den så den fick knappt några rötter med sig plus så flyttade jag den under sommaren vilket blev att hela rosen torkad in på mindre än en vecka även med vatten.
misstag 4 - jag planterad ut en del frösådda träd och buskar i gräsmattan. grävde upp gräset på några ställen och planterade la ny jord. sedan veckan därefter råkade jag köra över SAMTLIGA med gräsklipparen
misstag 5- jag gjorde två rabatter vid utkanten av trädgården vilket blev att trädgårdslangen inte räckte ditt ''doh''.