CITAT (blomkronan @ 20-03-2009, 09:01)

Jag går oxå i tankarna att köpa ett från Jula. För att ha medan jag bygger det "riktiga".
Ni som nu köpt kan väll återkomma i tråden och berätta mera när ni har satt upp den...
Jag var på jula häromdagen och prata med en av dom som jobba där... Dom hade inte växthuset uppsatt så jag fråga henne om kvaliten, och hon avrådde faktist mig för att köpa den!!! Den var så svag att den kunde flyga bort om dörren var öppen vid en vindpust sa hon

Men vad tycker ni som bara ska ha det tillfälligt, till det räcker väll den???
Jag tänkte oxå måla min stomme, men vilken färg tänker du använda?? sprejfärg??
Det är inte plasttältet du tänker på då? Det kan blåsa bort, eller blåsa sönder.
Stommen på det jag har är stadigare än willabs i samma storlek, däremot är rutorna i ganska tunn, men väldigt seg plast, och det kan låta ordentligt när det blåser. Mitt har nu klarat 2 vintrar utan bekymmer, varav förra var väldigt snörik. Iofs så sopar vi av taket för säkerhets skull, men jag har aldrig varit orolig att det skulle gå sönder. Dessutom följer det med förankringsjärn som man kör ner genom sockeln och växthuset står där det står.
OBS! Mitt är inte köpt på Jula, men precis likadant förutom en kvadrat större. Mitt heter Silverline. K-rauta har ett likadant men med kanalplast som var en 1500:- eller så dyrare än mitt. Tror det hette Multiline...