CITAT (Tosan @ 20-03-2009, 22:47)

Det är inte plasttältet du tänker på då? Det kan blåsa bort, eller blåsa sönder.
Stommen på det jag har är stadigare än willabs i samma storlek, däremot är rutorna i ganska tunn, men väldigt seg plast, och det kan låta ordentligt när det blåser. Mitt har nu klarat 2 vintrar utan bekymmer, varav förra var väldigt snörik. Iofs så sopar vi av taket för säkerhets skull, men jag har aldrig varit orolig att det skulle gå sönder. Dessutom följer det med förankringsjärn som man kör ner genom sockeln och växthuset står där det står.
OBS! Mitt är inte köpt på Jula, men precis likadant förutom en kvadrat större. Mitt heter Silverline. K-rauta har ett likadant men med kanalplast som var en 1500:- eller så dyrare än mitt. Tror det hette Multiline...
Nej inte var det plasttältet... Jag hade tagit fram bilden i katalogen på växthuset när jag fråga om den! Men när jag berättat att jag skulle bara ha det tillfälligt till mitt riktiga var klart, rådde hon mig att köpa plasttältet istället

Nu vet jag inte om hon själv var intereserad av odlig och riktigt viste vad hon tala om... därför ville jag höra vad ni tyckte som har intresset och växthuset!
-Julas växthus kostar 4500:- inkl plastglas och sockel (kan
INTE övervintra i den)
-Gardens växthus kostar 6000:- med 4 mm kanalplast och sockel (
KAN övervintra i den)

Man ska kanske inte vara "dumsnål".... när vi är klara med det riktiga... kanske jag kan få behålla det tillfälliga

då får jag två växthus