Senaste rapporten om Morris....han mår skapligt men vilar mycket. Han har ju tratt för att inte komma emot droppen. Och när han får ta av den när han går ut verkar han piggare. Veterinären sa att det var lite svår att bedömma honom eftersom han blev mycket piggare när han fick gå ut och i buren låg han bara och vilade. Jag berättade att han inte gillar att ha tratt. När han kastrerades för 2 år sen skulle han ha det här hemma men då la han sig inte ner på hela första natten så då fick jag ta en barnpyjamasbyxa som han fick ha på sig istället. Så jag förstår att han verkar mycket piggare när tratten tas bort.
Han kräktes lite i går så nu har han fått en ny medicin mot illamåendet. Idag har han ätit lite grann och fått behålla det så troligen hjälper den nya medicinen mot illamåendet. Dom ska ta blodproverna för prognoser redan idag och skicka dom. Då ser dom hur gallsyrevärdet är och om detta är orsakat av en akut infektion eller om det är kroniskt och något som pågått en längre tid. Om det är något kroniskt så är prognosen sämre

Hur det blir om skulle vara så vet jag inte ännu!! Så det blir en orolig väntan tills vi får ett besked. Ev. kommer dom ta en bit av levern och skicka den för analys. Det känns bra att dom verkligen vill gå till botten med detta och att dom gör allt för att ta reda på varför det blivit så här!
Ojoj vad jag skriver när dom berättar hur det är. Ändå är det svårt att få med allt men skulle jag inte skriva upp så skulle jag knappt komma ihåg nåt hon har sagt.
Imorgon får jag ringa vid 10.30 och höra hur det är med min älskling!
Redigerat av Irene_L: 22-03-2009, 12:31