Full version: Usch så oroligt....
Sidor: 1, 2, 3
Irene_L
Morris har inte varit sig lik nån dag. Han har ätit dåligt och igår drack han mest. Imorse fick jag honom knappt att gå ner för trappan och när vi gick ut på morgonproenaden gick han sååå sakta. Han verkade så "låg" så jag ringde till veterinären och fick en tid kl.11.00 på djursjukhuset. Där undersökte dom honom och röntgade honom. Sen ville dom ha honom kvar för att kunna ta fler prover. Åhhh så ledsen han verkade när jag lämnade honom men det känns skönt att dom ska kolla upp honom ordentligt för så här brukar inte Morris vara.

Nu 16.30 ringde veterinären och talade om att blodproverna visade på en infektion och leverproverna var förhöjda. Så han har en leverfunktionstörning. Sen sa veterinären en massa mer men ojoj vad svårt det är att komma ihåg vad dom säger. Flera prover får dom svar på imorgon. Imorgon får jag ringa och höra hur det är med Morris.....Jag hoppas att det inte är något allvarligt fel.......

Usch så oroligt det är när våra djur blir sjuka!!!

Lady Hamilton
Men usch då Irene trostar.gif hoppas att det inte är något alvarligt med Morris Håller tummarna för att det är något tillfälligt och som kan avhjälpas med medicin blush.gif
Maggan H
Det är fruktansvärt när dom blir sjuka. Håller tummarna att det grejar sig!
Monaxe
Håller alla tummar för att det rättar till sig snabbt, och att Morris snart får komma hem igen.
Kram till er båda!
pejori
Beklagar att morris är dålig. kompiskram.gif
Hade en liten collietjeja med kass lever, men hon fick trots allt två år med diet och mediciner, så håll ut.
Det kan ju vara att den är lite överansträngd av någon infektion.
Håller alla tummenupp.gif tummenupp.gif och sänder massa tröste smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
malin72
smiley_small_hug.gif trostar.gif jag håller alla tummar för att det ska gå bra för er trostar.gif kram på dig...
Meriona
Ge inte upp, de är survivors. OCH vi har jätteduktiga smådjursvetrinärer i detta land, åtminstone på katt och hund! En kram från alla på Odla.nu kan jag nog ta på mig att säga! smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 19-03-2009, 21:34) *
/.../ En kram från alla på Odla.nu kan jag nog ta på mig att säga! smiley_small_hug.gif

Kan du ju... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Irene_L
thanks.gif för alla goa kommentarer och kramar! Imorgon kl 10.30 får jag ringa och höra hur det är med honom. Åhhh det är lååååångt dit!
sad.gif
skånepåg
CITAT (Irene_L @ 19-03-2009, 21:53) *
thanks.gif för alla goa kommentarer och kramar! Imorgon kl 10.30 får jag ringa och höra hur det är med honom. Åhhh det är lååååångt dit!
sad.gif

E det vossen på bilden??
Du får hälsa på henne/han imorrn ^^
Irene_L
Ja det är Morris på bilden!!
Meriona
Usch ja Irene, det blir nog en sömnlös natt, men du ska se att det går bra, annars hade de väl ringt? Du lovar väl att skriva nåt snabbt om hur det går, jag känner att jag inte kommer att kunna jobba ordentligt förrän vi vet att det går bra! unsure.gif
HelenN
Läste det på bloggen!!! Hoppas han kryar på sig snabbt så matte slipper vara orolig! Kram
Sussie F-Flower

Usch, vad tråkigt Irene! Hoppas att det inte är något allvarligt...

Styrke-Tröstekramar trostar.gif trostar.gif trostar.gif

Hur gammal är Morris?

blomkronan
Usch våra hundar är ju våra bebisar wub.gif det är fruktansvärt att få gå och vänta på ett besked. Håller alla tummar på att du får ett positivt svar i morgon smile.gif veterinärerna är så duktiga nu förtiden.
smiley_small_hug.gif Mari
Irene_L
Tack för alla tröstekramar! Morris är snart 4,5 år så han är ju inte gammal.....suck!
Meriona
CITAT (Irene_L @ 19-03-2009, 22:25) *
Tack för alla tröstekramar! Morris är snart 4,5 år så han är ju inte gammal.....suck!

Nej inte alls! Du måste försöka se det som en styrka, en så ung hund klarar säkert detta! coolgleam.gif
Wilmer
trostar.gif Lilla Morris! Här håller vi tummar och tassar för honom.
zissi
g.gif help.gif wub.gif trostar.gif
Anki på Öland
Hade en hund som tuppade av en gång, hon hade när vi kom till veterinären också förhöjda levervärden. Hon fick gå på diet, kokt fisk och makaroner/ris har jag för mig, i några veckor. Sen var värdena normala igen och hon fick så sakterliga återgå till torrfoder. Det hände när hon var i 2-årsåldern och hon mådde bra och levde normalt tills hon blev 12 år gammal!!
Anki
Irene_L
Nu har jag pratat med djursjukhuset....Morris är ganska pigg men nu har han fått feber 39,6. Igår hade han ingen feber. Han får antibiotika och har fortfarande dropp. Får b-vitamin i droppet som är bra för levern. Ännu har dom inte fått svar på alla prover så dom ska ringa i dag när svaren kommit. Ev ska dom ta fler prover...det beror på svaren på blodproverna.
Usch så jobbigt det är att gå här hemma och vänta på besked. Inatt var jag tvungen att ta en sömntablett för att kunna somna....så tomt här hemma utan Morris sad.gif sad.gif
Lady Hamilton
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga.....men du skriver att han mår bra och det är ju det viktigaste. Han får antibiotika och är under övervakning. Kan han ha fått i sig något olämpligt när ni varit ute? jag tycker det låter som en förgiftning av något slag. Jag fortsätter att hålla tummarna för att han skall pigga på sig och skickar en stor kram till dig smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
(Just det där med feber behöver inte vara negativt utan i bland är det bra med feber, det är ju kroppens egna försvar mot infektioner. Feber i sig är sällan farligt det är bara när man blir påverkad som man behöver ta febernedsättande läkemedel. Och Morris är ju under övervakning så för honom är det ingen fara)
Wilmer
smiley_small_hug.gif trostar.gif Ujuj, håller fortfarande tummar tassar och tår för er!! Det är ju så jobbigt att vänta på besked, visst. Är djuren inte hemma hör man ju ändå hur de tassar omkring ändå dessutom.
Biggan_
Nej vad tråkigt Irene! trostar.gif
Förstår att du är jätteorolig och nervös för att det skall vara något allvarligt, men det behöver det ju inte vara. Hoppas att du får ett lugnande besked, håller tummarna för det!
smiley_small_hug.gif

malin72
stackare...hoppas att dom finner en lösning så fort dom har alla prov svar trostar.gif tur att han är där är han även om det är jätte jobbigt att vara utan honom där hemma, fortsätter att hålla tummarna kram2.gif
Alba
Håller tummarna så hårt jag kan.
smiley_small_hug.gif
Betty
Men så tråkigt att Morrisen mår dåligt trostar.gif
Hoppas han blir bra snart så han får komma hem igen, .
Myosotis
trostar.gif
Irene_L
Nu har veterinären ringt och talat om hur det är. Morris får vara kvar över helgen. sad.gif Levern har det jobbit nu och proverna visar att gallsyrorna var förhöjda. Han får fortsatt dropp som innehåller ämnen som ska dra ner syrorna. Sen får han andra mediciner. Han hade fått lite mat som är skonsamt för levern. Han åt gärna men kräktes upp en del. Dessa medicinerna gör att han lätt blir illamående.Som det ser ut nu så verkar det vara en infektion som satt igång det hela. På måndag ska dom ta nya prover för att se om värderna har ändrats. Imorgon vid 10.00 ska jag ringa igen för att höra hur det är med honom.

Tack för alla kramar och hållna tummar!! trostar.gif
Myosotis
Stackarn!! Men vad beror det hela på?
Irene_L
Dom vet inte riktigt. En infektion troligen.
Alba
Åh så bra att du skrev Irene.
Jag vet inte hur många gånger jag varit in och kollat om det var något nytt.
Ja nu vet du i alla fall lite mer. Jag tycker att det ser väldigt positivt ut.

Jag förstår att det är oroligt innan alla prover är klara.

Skickar stora tröstekramar till er
[attachment=32214:great_bi...ar_hug_2.gif]
zissi
trostar.gif hittar inga ord...........
Monaxe
Håller fortfarande alla tummar för dig och Morris...sjuka djur kräver styrka
och det vill jag skicka dig genom massor av kramar.... smiley_small_hug.gif kompiskram.gif trostar.gif kram2.gif kram1.gif
malin72
CITAT (Irene_L @ 20-03-2009, 17:04) *
Dom vet inte riktigt. En infektion troligen.

ojoj stackars Morris och stackars dig som måste vara ifrån varann crying.gif trostar.gif men en ifektion...hm ja då måste dom fastställa varför den är och sen få bukt på den, det går nog bra ska du se..var noga med att dom hittar en orsak bara...tyvärr har man ju varit med om att dom säger att nu är infektionen borta så nu är allt bra...men se till att dom vet vad det är!!
Jag fortsätter att hålla tummar och tår för er..och det ska nog gå bra ska du se fast jag förstår att det kommer vara en väldigt tuff helg för er när ni sitter och undrar hur han har det trostar.gif

112.jpg

Meriona
nämen... vad jobbigt att inte få ringa förrän kl 10 imorgon, jag skulle inte kunna företa mig nåt vettigt alls! Stackare! unsure.gif
Sussie F-Flower
*pratar med barnröst* biggrin.gif

-Ja tåmme snat hem, Matte!!!! wub.gif Då ska vi spinga på isen och busa.... du och jag.... wub.gif

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Edit: bild lånad från.... slap.gif nu råkade sidan försvinna....
Wilmer
Hejja Morris kämpa på!!
anne-li i olofstorp
Tänker på er! smiley_small_hug.gif
Gillan
Åhh, Om jag bara hade läst ordentligt, så hade jag sett i vilken sorglig situation du befann dig i Irene. Jag lovar, jag håller alla tummar och tår jag kan för Morris.............vadå? Skulle inte han ta ett dopp i vår pool till somaren? ..........eller var det nästa sommar..............nej, förlåt Irene, jag försökte skoja, men det var inte ens kul trostar.gif ...........Jag håller varenda tumme som finns ledig kompiskram.gif

Irene_L
Tack för alla kramar, goa kommentarer och hållna tummar! Jag har precis pratat med djursjukhuset och Morris mår ganska bra. Han är inte jättepigg men inte sämre. Han har ingen feber. Har fortfarande dropp. Har inte kräks något mer. Han kommer få vara kvar i helgen. Jag skulle så gärna vilja hälsa på honom men vi ska inte göra det. När han får se oss så kommer han tro att han får åka hem och då blir det så jättejobbigt för honom när vi åker igen utan honom.......Åhh jag skulle så gärna vilja gosa med honom men så här är bäst för honom. Jag får tänka så!!!
Jag tittade precis på ett kort som jag tog i tisdags och nu tycker jag att han ser lite trött ut på ögonen så han mådde nog inte så bra då fast han inte visade så mycket då!
[attachment=32236:morris.JPG]

Alba
Så bra attr han mår bättre idag. Skönt att febern är borta och att kanske kan äta lite nu.
Snart är han hemma hos er igen.

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif trostar.gif trostar.gif
Red Top
trostar.gif Håller tummarna! smiley_small_hug.gif
Sussie F-Flower
Meeen vad skönt att han har piggnat på sig lite... -Lillgubben... wub.gif
Förstår att du saknar honom, det skulle jag också göra. Han har verkligen en mysig man som man kan borra ner fejset i... tongue.gif
Fin bild, den sista som du lade in. Visst kan man, med facit i hand, ana i hans ögon att han inte är pigg till 100%.

Hoppas nu att tillfriskningen fortsätter och att dom kommer fram till orsaken till hans levervärden. Det känns ju alltid bättre om man får veta vad saker och ting beror på för då har man ju större chans att undvika att det händer igen.

Sköt om Dig och försök att ha en bra dag ändå.

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Lady Hamilton
Ja det var skönt att höra Nu skall du se att det löser sig trostar.gif men jag förstår att du längtar efter honom kompiskram.gif
Meriona
Härligt att det går åt rätt håll! wub.gif Hur mycket han än saknar er så är han ju på ett ställe där de tar väl hand om honom. Det är säkert värre för er...
Leia
Åh vad skönt att han mår bättre! (håller med om att han ser lite trött ut på den senaste bilden.)
Men vilken tur att det finns djursjukhus och att de numera kan göra så mycket för våra bästa vänner! wub.gif
ingrid fuxwall
Berätta för oss hur det går för Morris

ingrid
Kajsa i Arvika
Jag och Mårrisen håller alla tummar och tår och klor som finns att hålla... trostar.gif
Irene_L
Senaste rapporten om Morris....han mår skapligt men vilar mycket. Han har ju tratt för att inte komma emot droppen. Och när han får ta av den när han går ut verkar han piggare. Veterinären sa att det var lite svår att bedömma honom eftersom han blev mycket piggare när han fick gå ut och i buren låg han bara och vilade. Jag berättade att han inte gillar att ha tratt. När han kastrerades för 2 år sen skulle han ha det här hemma men då la han sig inte ner på hela första natten så då fick jag ta en barnpyjamasbyxa som han fick ha på sig istället. Så jag förstår att han verkar mycket piggare när tratten tas bort.

Han kräktes lite i går så nu har han fått en ny medicin mot illamåendet. Idag har han ätit lite grann och fått behålla det så troligen hjälper den nya medicinen mot illamåendet. Dom ska ta blodproverna för prognoser redan idag och skicka dom. Då ser dom hur gallsyrevärdet är och om detta är orsakat av en akut infektion eller om det är kroniskt och något som pågått en längre tid. Om det är något kroniskt så är prognosen sämre sad.gif Hur det blir om skulle vara så vet jag inte ännu!! Så det blir en orolig väntan tills vi får ett besked. Ev. kommer dom ta en bit av levern och skicka den för analys. Det känns bra att dom verkligen vill gå till botten med detta och att dom gör allt för att ta reda på varför det blivit så här!

Ojoj vad jag skriver när dom berättar hur det är. Ändå är det svårt att få med allt men skulle jag inte skriva upp så skulle jag knappt komma ihåg nåt hon har sagt.

Imorgon får jag ringa vid 10.30 och höra hur det är med min älskling! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon