Medlem
Antal inlägg: 201
Medlem nr: 6 290
Har idag varit på Lidl av alla ställen i värden och införskaffat mig några rosor
En av rosorna hittade jag information i Lågs bibel men de andra två vet jag ingenting om & jag hoppas att ni därute kanske kan ge mig mera information samt kanske ev någon bild.
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
jag har med köpt sådana och detta har jag kommit fram till
Rosa blir vita eller röda Gula/orange blir vita eller röda Vita blir rosa Röda vet jag inte för det har jag inte köpt.
men när jag köpt dom färgerna så har det blivit så när dom väl blommat.
har man tur får man väl den färgen som bilden visas.
en annan gång köpte jag Kiwi och vinranka (va väldigt billigt). Kiwi blev Björnbär och Vinrankan dog.
har också köpt deutzia som blev Cotoneaster, och en Frilandhibiskus som skulle va blå men som blev Lila. dock så var schersmin en schersmin men det blev inte blommorna som visades på bild.
Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814
CITAT (flaxss @ 22-03-2009, 23:08)
jag har med köpt sådana och detta har jag kommit fram till
Rosa blir vita eller röda Gula/orange blir vita eller röda Vita blir rosa Röda vet jag inte för det har jag inte köpt.
men när jag köpt dom färgerna så har det blivit så när dom väl blommat.
har man tur får man väl den färgen som bilden visas.
en annan gång köpte jag Kiwi och vinranka (va väldigt billigt). Kiwi blev Björnbär och Vinrankan dog.
har också köpt deutzia som blev Cotoneaster, och en Frilandhibiskus som skulle va blå men som blev Lila. dock så var schersmin en schersmin men det blev inte blommorna som visades på bild.
Tack! Det där blev nog dagens enda gapskratt!
Förlåt att jag skrattar men det där lät roligt... faktiskt... Dråpligt... Stackars dig...
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
CITAT (Sussie F-Flower @ 22-03-2009, 23:17)
Tack! Det där blev nog dagens enda gapskratt!
Förlåt att jag skrattar men det där lät roligt... faktiskt... Dråpligt... Stackars dig...
tyckte själv det var roligt! jag hade en intressant sommar att se vad allt blev. DOCK var jag lite beredd på fel när man köper billiga växter på Netto eller Lidl. ska man ha garanti så köper man ju på en plantskola.