ErikG, tack för svaren!
Växthuset är på 14,1 och jag har köpt till sockeln som jag planerar gjuta fast i plintar.
Måste kolla hur det står till med lutandet, tror det lutar en del mot det som blir baksidan av växthuset. Suck... Det är eg ingen idé att beställa hem makadam osv innan man har grävt färdigt, alltså.
Vi ska borra ny brunn och jag tänkte flirta lite med dem och se om de kan passa på att gräva!

Och borrkaxet kan användas till stenläggningen, har jag fått tips om av borraren! Slipper betala minst 2500:- för att låta dem ta hand om det och ytterligare kanske 1500:- för att köpa ny sand! MASSOR med pengar!
Jag planerar att ha stenläggning runt växthuset också samt några rabatter, kanske göra ordning för drivbänkar. Funderar allvarligt på att göra en liten extra sandlåda så min fyraårige vilde son kan lattja där medan jag njuter av grönskan!
Jorden, så. Vår tomt ligger precis intill en åker. Funderar på att kontakta bonden och fråga om vi kan ösa ut det där om han inte har börjat bruka den än. Eller så gör jag en gigantisk hög och gör en rabatt med vattenfall och damm nedanför....
Alla tankar och drömmar är dock inte förankrade hos sambon än, han kommer att slå bakut för han tycker att själva växthuset redan är lite vatten över huvudet!