Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ung chili tappade blomma..., varför?
          Ätlig trädgård
          Inlägg 11-05-2004, 10:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 49
          Medlem nr: 2 232

Min Aji blanco cristal har växt och tagit sig så fint och satt en del blommor. En har blommat och jag var och pillade med en pensel i den för ett par dagar sen. Blomman började dra ihop sig och vissna och idag lossnade hela blomman med blomstjälk. Varför?

Har planterat om den nu så att den har fått en egen kruka, med lite mer jord, kan det hjälpa?

Ingrid skrev att jag kunde ta bort blommorna så att den växer sig större, den är ca 15-20 cm bara, men det har jag knappt hjärta till.
          Om jag inte tar bort blommorna kommer den inte att växa mer nu då?

--------------------
          Den ätliga trädgården

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 13-05-2004, 06:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

CITAT (MRLINDELL @ 12-05-2004, 10:20)
          Enligt Åkerby är idealtemperaturen ca 25 grader, men det var 30 grader i växthuset när jag var där och alla fläktarna var igång, nästan tropiskt klimat. Det är lätt att passera 30 grader i både drivbänkar och växthus när solen ligger på som de gjort de här varma dagarna som varit.

Jajemen - det är la Roger på Åkerby? biggrin.gif oftast är det höga temp och/eller ojämn vattning som är boven. Sedan tycker jag att chilisarna för dte mesta tappar sina första, och kommer blommorna NU så gör dte inget heller, vi är ju 'bara' i Maj även om jag glömmer bort det ibland själv! Inte ens halva Maj har gått biggrin.gif

Hälsar Ingrid

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 01:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon