CITAT (Kajsa @ 27-03-2009, 16:18)

Och varför är det så seeeegt ibland här ni som förstår er på datorer ?
Det här med höstbeställning är lite sämre har jag märkt hos mig i zon 3 - 4 Austinrosor beställer jag inga på hösten, dom behöver sommaren på sig först och dom är dyrast av alla. Tuffa rugosa, pimpineller, alba rosor och andra zon 5 rosor spelar mindre roll om dom sätts på hösten men rabattrosor är bättre på våren om man inte bor i zon 1 - 2. Så det beror på var man bor i detta avlånga land. Från Rosenposten i Danmark får man alltid stora rosor oavsett höst eller vår leverans, men just i år med den svaga kronan blev dom mycket dyra, därav lusten att prova en svensk firma.
Det är av samma anledning jag undvek Rosenposten i år.Som jag förstodd Christer på Koggens beställer man senast i nov för vårleverans.Har inte sett något om höstleveran,kanske har jag läst lite slarvigt(inget ovanligt)
Varför det är så segt just på odla har jag ingen aning om,det har inget att göra med webbläsaren som en del påstår,för det är bara Odla som är så segt,inget annat forum jag besöker.
Som ni ser kan jag inte riktigt slitar mig ifrån Odla men det är bara rosforumet jag öppnar,de andra struntar jag i när det är segt.