Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En ny typ av skottkärra
          Emma-Lisa
          Inlägg 26-03-2009, 21:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 21 835

Hej alla trädgårdsproffs!

Jag heter Emma och går Industridesign utbildningen på Lunds Tekniska Högskola och har just börjat med ett nytt projekt som handlar om att förbättra skottkärran.
          Därför vänder jag mig nu till er eftersom det är ni som kan detta mycket bättre än mig.
          Jag hade varit väldigt tacksam över lite förslag på vad som skulle kunna förbättras på de befintliga skottkärrorna och andra värdefulla tips för mig att tänka på.

Jag kan ge lite förslag på lite uppgifter som hade varit intressant för mig att veta:
          - Vad fraktar du mest i skottkärran
          - Hur fyller du kärran (lutande/med spade osv)
          - Hur tömmer du kärran (tippar du den framåt/sida/bakåt osv)
          - Var kör du kärran (gräs/grus/sand/skog osv)
          - Känns den ergonomisk eller skulle den kunna förbättras på något sätt
          - Vilken ålder är du

Jag hade varit väldigt tacksam för svar och om jag får bra respons kanske ni kan få en bättre skottkärra om några år.

Tack på förhand!

MVH//Emma

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Emma-Lisa
          Inlägg 28-03-2009, 20:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 21 835

Tack så väldigt mycket för alla tips och ideer som jag inte ens tänkt på. Det är väldigt värdefullt för mig att få veta vad just ni tycker då det är för er jag vill att den ska bli bättre.
          Idén med tillsats delar för mer lastutrymme tycker jag var väldigt intressant, så även det nät eller någon typ av textil som kan täcka kärran då den fylls med t.ex. löv.
          Jag har lite funderingar på att göra en skottkärra där en av sidorna (förmodligen den främsta) går att fälla ner så att den blir lättare att tömma, skulle det vara en bra idé?
          Jag har även funderat på någon typ av vadderad rem eller liknande som kan sitta mellan handtagen så att man kan använda även höften när man ska skjuta på skottkärran vilket fördelar kraften och gör att armarna inte får ta all stryk, hade det kunna hjälpa tror ni?
          MVH//Emma

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 14:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon