CITAT (Monica B @ 28-03-2009, 14:38)

Hmmm, visst kan man använda luftpistol eller så men det är inte riktigt något sådant jag tänkt att göra. Det är säkert effektivt men........ Nej, jag får väl fortsätta som tidigare med att strö ut medel eller så. Om jag bara fick tag i katterna så kunde jag "slänga" ut dom handgripligen från trädgården, det brukar dom förstå. Men jag får ju inte tag på dom.
Nä tyvärr så 'förstår' de inte det budskapet. Det hjälper inte ens att sitta med vattenpistolen i högsta hugg och spruta ner dem med vatten. Ok, sitter du där så går de inte dit, men är du inte där ja, då är det fritt fram.
Varje år för jag en ojämn kamp mot kringströvande okastrerade hankatter som pinkar ner överallt. På dynor, på ytterdörrar, på sopsäcken som ska iväg till sopstationen osv. När en hankatt försvinner så tar strax en ny vid. Sålänge som det finns kattägare som konsekvent vägrar inse vad deras okasterade katter gör, så länge har vi denna hatkampanj mot katter.
OBS jag har själv två kastrerade, märkta honkatter, jag är alltså ingen katthatare.
En av mina grannar vägrar att kastrera sina katter. Men han lyckas ändå minimera deras antal genom att köra över dem, visserligen inte med avsikt, men ändå.