Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur är det med eklöv?
          L.avendel
          Inlägg 21-03-2009, 12:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 19 238

Jo, nu har jag ju nyligen frågat om mina ekar är sjuka och lärt mig att de inte är det tack vare alla svar på detta UTOMORDENTLIGA forum, tack. I den tråden var det många som skrev "kratta inte för mycket", vilket jag gärna låter bli att göra thumbdown.gif . Men - jag har alltid hört att just eklöv är det man mer eller mindre måste kratta bort...vad tror ni om detta? Har letat i upp till ett år gamla inlägg och inte hittat nåt om detta, så jag hoppas det inte blir dubbla trådar...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 29-03-2009, 22:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Så är det med gräsmattor generellt, särskilt när de är av den finare sorten. De tål inte tjocka lövlager eller högar, oavsett vilka löv det rör sig om. Med stora träd blir det ju också större mängd löv som kan lägga sig i mattor och skapa goda miljöer för de här möglen som försvårar för gräset. Jag tror det snarare rör sig om detta än om de olika kemiska ämnena i olika slags löv.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 09:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon