CITAT (andersen @ 30-03-2009, 18:32)

Vill passa på att tala om att Kemikalieinspektionen är köpt av kapitalet,dom stora bolagen som tex montsantos omsätter mer en vad hela Sverige omsätter,att i det läget tala om vad som får säljas fritt i butiker låter ej sig göras för att om vi skall sälja våra egna varor,så är det bara för Sverige och Kemikalieinspektionen att sitta still i båten.
Nu är det jag som kanske är mer än lovligt naiv men jag har fortfarande en tilltro till svenska myndigheter och har svårt att tro att de är korrumperade - däremot skulle jag aldrig någonsin köpa en produkt som gagnar Monsanto dvs om jag vet om vem som är producent...vilket man kanske inte alltid vet. Det finns många fler men Monsanto är störst och strävar efter herraväldet över GMO grödor, bekämpningsmedel och utsäde för fattiga bönder i tredje världen.
Det går alldeles utmärkt att odla utan bekämpningmedel, faktiskt så går det bättre utan eftersom naturen tillhandahåller så många gratistjänster..
När jag började med trädgårdsodling syndade jag och pluggade en asp med Ecoplug utan att ha en aning om vad Ecopluggen innehåller. Jag ville ha det döda trädet kvar och planterade en vacker kaprifol att klänga i den döda aspen - den klarade sig i två år sedan tvärdog den. Kaprifoler är ju ett härdigt släkte och glyfosat dödar - inte bara det vi önskar ska dö.