De som inte är kanadensiska är Poppius -gammal -Svensk ? ros -i alla fall döpt efter en svensk och leverkusen -Kordes ros samt Stawall perpetual
Övriga föreslagna är kanadensare och de börjar nu finnas både här o där .Bla har jag hört av mina roskontakter att Växtmästarn ..Hepp-som ju levererar till både Blomsterlandet , Växus , plantager o liknade stormarknader för dessa om dock i litet sortiment.
Dock naturligtvis ej till Blomsterslottet i skelleteå -som tar växter från Växtmästarn ..

De går att beställa via Blomkvists platskola utanför jakobstad, för rotäkta ,krukodlade dyr frakt -de finns på Plantskolan i Lindesberg osv osv -Hör med din lokala om de kan ta hem ?
Samt en hel del av de föreslagna, John Cabot tex finns på
Rosenposten som verkligen är en postorderfirma för rosor som jag rek-frakten kostar 85 svenska kr oavsett mängd rosor du beställer -Tyvärr är dessa dock inte rotäkta
med rotäkta menar jag att de inte är ympade
Det innebär bla inga besvär med rotskott -aliens från den "falska " roten samt -EN MYCKET god överlevnadsförmåga-Rosen kan frysa bort helt över jord , men kommer ändå tillbaka.
Min John har doch inte frusit ner alls i år -och det är en ympad från RP
Lycka till
K