Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bästa sättet att klippa häcken?, Angående ca 20 meters häck runt 1 m hög!
          Elrandhir
          Inlägg 22-06-2010, 21:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 31 422

Jag är lite ny inom detta område, klippa buskar och mindre häckar har jag inga problem med, men denna häcken är ca 20 m lång, och tyvärr så litar jag då mindre på mitt ögonmått när de kommer upp i denna längd.

Så jag har lite frågor som jag hoppas någon kan svara på.

1. Vad heter den tänjbara linan man spänner upp till hjälp vid klippningar av längre häckar?
          2. Finns det bra pinnar att köpa just för detta ändamål, eller är det spett el dyligt som används för att fästa linorna i?
          3. Enligt mig så är det väl lättast att ta sidorna först, så att du inte behöver sträcka dig så mycket för att ta övre delen av häcken (häcken är planterad onödigt nära ett dike, så det är lättast att toppa den från ena sidan)

Och andra sidan, tar du toppen först, även om jag ju kommer få sträcka mig rätt mycket så är det ju då lättare att placera in spännsnörena så det blir väl synligt när jag ska ta in sidorna av häcken, så med lite mer eftertanke så skulle jag anta att detta är vad dolk kommer föreslå.

Tack på förhand!

Redigerat av Elrandhir: 22-06-2010, 21:04

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 09:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon