Skulle in i en rondell idag och skulle ta till höger i den. Strax före mig i rondellen såg jag en långtradare köra åt vänster
medsols in i rondellen häpet hann jag tänka
- Vad gör han? och att han nog försökte ta snabbaste vägen till vänster. Till min fasa tog han inte av vid första avfarten och då saktade jag ner till nästintill stillastående, bromsade in lugnt så att dom bakom hann med.

Alla andra bilar,
utom långtradaren ,stannade. Såg framför mig hur han skulle fortsätta köra och frontalkrocka med mig. Han upptäckte nog mig då och stannade. Han kanske kom på att traven med bilar bakom mig betydde att det var
han och inte vi andra som körde fel .
Till dig, bilen som stod nästan stilla bakom en bil i en rondell strax efter 12 idag:
-Tur för dig att jag såg långtradaren och var före dig, hade du haft otur hade du brakat iväg rakt in i en långtradare. Så tack så hemskt mycket för att du tutade på mig. Själv var jag samtidigt jätterädd när långtradaren fortfarande hade farten uppe, fast då hade du inte ens sett faran.
Var rädda om er i trafiken vad som helst kan hända. Beter någon sig konstigt som att nästan stanna i en rondell kan det ha sina orsaker. Som att dom hellre blir påkörda bakifrån än att frontalkrocka med något jättestort i hög fart.