Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Olika åsikter om att sköta rabatter, Jag är för att lägga ett tunnare lövtäcke mellan perennerna
          Söttok06
          Inlägg 12-11-2010, 22:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Det råder olika åsikter om hur man ska sköta rabatterna på gården. Jag tycker att man ska lägga på tunnt lövtäcke på hösten så drar maskarna ner det i jorden till nästa år. Att man inte ska städa och klippa ner så mycket på hösten heller. Det kan man göra på våren.
          Grannen anser att om jag lägger på löv så blåser de bara omkring och hamnar på gräsmatten eller på asfalten. Sen städar hon alltid rabatterna nog och rycker av löven på de buskar som är för att det inte ska hamna ner på gräsmattan omkring. Hon anser vidare att det räcker att förbättra jorden genom att luckra ner till ca 20 cm och sen lägga på Planteringsjord.

Har själv märkt att dessa rabatter helt saknar maskar. Antar att det beror på att jorden inte innehåller så mycket mullämnen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 23:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon