Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Odla ekologiskt?, tidigare fan av konstgödning
          Frida Sandman
          Inlägg 29-12-2010, 14:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 112
          Medlem nr: 3 079

Har under hösten och våren funderat på det här med ekologisk odling. För mig som har i princip fri tillgång till konstgödsel är det ett enklelt alternativ, men fyunderar på att börja använda enbart naturliga gödningsämnen som tex koskit. Det har jag däremot inte samma tillgång till.

Kan jag köpa koskit i påse och använda som enda gödning under hela säsongen i mina perennrabatter samt i växthuset eller behöver det kompletteras med mer "dynamit"? Räcker det med hönsgödsel (även den köpt i påse) som den "dynamiten" i så fall?

I somras odlade jag gurka och tomat i koskit från påse, med bara ett tunt lager jord högst upp för att slippa så mycket gödsellukt i växthuset, och det funkade toppen för gurkorna. Stor skörd från båda mina plantor hela sommaren, utan uppehåll. Vet inte om det berodde på jorden eller gurksorten, då det var första gången jag provade grönsaker. Tomaterna hann inte mogna riktigt, men ska göra nytt försök till sommaren.

Vad är bra att tänka på när det gäller näringstillförsel i allmänhet?

--------------------
          Frida Sandman
          zon 6-8 (Älvsbyns kommun, Norrbotten)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 09:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon