Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nybörjar tips, från frö till planta
          zipp_808
          Inlägg 27-03-2011, 16:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 41 393

Hej alla!

Jag har sökt timvis på nätet efter information om hur jag ska så mina örter och vad jag behöver men inte riktigt hittat vad ja letar efter. Jag är intresserad av köksväxter men aldrig lyckats, därför söker ja mig hit.
          Jag har köpt, Basilika, Rosemari, Salladslök, Timjan, Oregano.

Var jag bor är det fortfarande 20 cm snö och minusgrader, men inte alltför länge till hoppas jag. Men jag får fröså inomhus. För samma ört har jag sett folk rekomendera att så direkt i stor kruka och andra att omplacera, vilket gjort mig lite förvirrad, jag vill göra det så bra som möjligt.

Förstått att Rosemari och Timjan ska helst stå i såjord hela tiden?
          Basilika och oregano ska stå i blomjord eller liknande mer näringsrikt?
          Salladslök vet jag inte rikitgt hur jag ska göra med, antar att den inte planteras om.

Vad för utrustning behöver jag för att så? Ska jag så i stora krukor, i små eller i sånna lådor med lock man kan köpa. Hur många frö/plantor per kruka? Behöver jag ge dom näring när dom växer, hur ofta och vilket närings ratio ska jag leta efter?

Massa frågor, men jag hoppas någon har intresse att svara, eller om det finns någon hemsida som jag inte hittat som förklarar det hela. =)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 23:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon