Jag blir så trött på alla stora företag som har en kundtjänst där det sitter en massa människor som inte ens är anställda i företaget. De sitter ofta på annan ort och kan svara på standardfrågor.
Svarar man på svarsmejlet så är det inte samma person som svarar igen och det blir ständiga missförstånd och att skicka frågan vidare till någon som har ansvar och kan svara på frågan verkar omöjligt.
Det tar massor av tid och ofta får man inte svar på det man frågat om.
Nu har jag hållit på sedan i början av maj och mejlat till Cellbes eftersom kunderna angett att byxorna jag är intresserad av är alldeles för kosta i benen i jämförelse med vad Cellbes anger och i jämförelse med tidigare år för samma modell.
Tyvärr är det en modell jag inte hittat någonannanstans annars hade jag gett upp för länge sedan.
Det är dock inte bara Cellbes som har en så dålig kundtjänst numera.
Har ni själva råkat ut för kundtjänster som bara rapar upp standardsvar och där man hela tiden får svar av nya personer när man försöker reda ut något?
Ibland undrar man om företagens marknadsavdelning känner till hur deras kundtjänst skrämmer bort kunderna.
|