Hej! Jag läste i dagstidningen ifjol att det nu finns ett prejudikat från hov- eller länsrätten (minns ej) att "katter får bajsa i grannens rabatt". Det vill säga: Kattägare har ej ansvar för skada eller besvär som katten ställer till med när den är utomhus. Jag har katter flera katter och några grannar som inte gillar dem. Mot deras tomtsida har jag satt massor av kattmynta som "bromsar" upp katterna lite. De älskar den växten! Äkta kattmynta kan beställas från Impecta i fröform, den är lättodlad och perenn. Sedan är det precis som många här säger att vatten, vatten och vatten är det effektivaste. Inte småskvättar, utan hela hinkar och försök att träffa kattkräket! Katten tar inte skada av detta men tycker tillslut att det inte är värt att vistas just där vattnet kommer. Det fungerar så ge inte upp! Slutligen vill jag påminna alla trädgårdsägare om att den inte är vanligt med sork- och mullvadsinvasioner i kattäta områden!!
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|