Nu har jag fått hem ännu fler frön, denna gång från odla.se. På fröpåsarna står det att de ska sås för att förgro i mager, gärna sandrik jord och växa till sig där innan omplantering till lite näringsrikare jord. Är detta verkligen ett måste? Jag har mängder med "balkongjord" samt egen bokashikompost som jag tänkte blanda i jorden, måste jag även köpa hem massa sand nu?
Jag kunde inte låta bli att köpa hem mangold, sån där som kommer i regnbågens alla färger. Det står på påsen att den ska sås på friland men tror ni inte att den ändå kan växa i en större hink? Mangold är ju så gott så det vore undebart om jag lyckades få fram några blad.
Det blev även kruktomater av typen "Tumbling Tom" eller nåt snarlikt samt krukärtor, jordgubbar, smultron, krukgurkor och krukauberginer. Eftersom dessa ska stå inomhus, är det tänkt, undrar jag om inomhuskatter gillar att tugga på grönsaksgrönt? Finns det någon risk att min IQ-befriade katt hinner tugga i sig bladen långt innan det hinner produceras några grönsaker?
Redigerat av Bookia: 04-01-2012, 21:01