Hej,
Ibörjan av april sådda jag frön ute på mitt "upplevelserum". Det är en inglasad balkong som håller 18 grader året om eller minst 18 grader. Det är ett perfekt rum att börja så i tidigt eftersom det fortfarande är varmt.
Några av mina fröer har kommit upp andra har inte ens en tillstymmelse till att börja gro. Vad kan det bero på? Jag har sått i 3 "fack" av varje sort så det finns möjlighet att få något i alla fall.
Harr sått detta. Det som har en asterix bakom har börjat gro.
Kaktus Sensitiva Indisk bomull Klockmalva Paprika* Jordgubbe* Smultron Tomat* Melon* Chilli Blomman för dagen*
Vad kan det bero på att vissa fröer inte börjar gro? Jag har de i en "bädd" med småfack och plasttak.
Sedan kom blomman för dagen och melon (sju st frö av varje) upp väldigt snabbt. De fick jag plantera om efter ett tag för de slog i plasten och började växa felaktigt. Nu när jag planterat om de i en större kruka så börjar vissa av de vissna. Två av blomman för dagen har vissnat och en melon. De liksom vissna/faller ihop. Vad kan det bero på? De är fortfarande i upplevelserummet men i en större kruka. Samma jord (kaktus- såjord) och sedan lite plantjord. Jag har däremot ingen plast över för jag ville inte ta en plastpåse för det känns som det kväver medan ett "plasttak" ger syre.
Jag är ny på att så men tycker det är grymt kul så hoppas på att få lite hjälp så jag kan fortsätta så och få ett grymt upplevelserum med massa saker jag sått själv =)
|