Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp! Inget växer!, För mycket eller för lite näring i jorden?
          toves
          Inlägg 10-06-2012, 07:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 44 741

De två senaste åren har min köksträdgård i två ihopsnickrade lådor blivit succe, det har växt så att det knakat men i år växer ingenting. Mangold och rödbetor har inte kommit upp alls, morötterna är taniga. Sättlökarna kom upp men nu faller de också ifrån, bladen gulnar och löken ser rutten ut. jag misstänker att det är problem med jorden, men vad? Jag la på två skottkärror kompost, trädgårdskompost blandad med hushållskompost som har legat och mognat ett år (under förra året växte det squash i den komposten). Jag har inte satt till någon annan gödning och inget annat strukturmaterial. Jorden från början var "trädgårdsjord", förra året startade jag på samma sätt, dvs två skottkärror kompost och sen full fart. Är det för mycket näring? För lite? Strukturproblem? Komposten har rätt grov struktur, undrar om det torkar ut för lätt? Tacksam för alla tips!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 19:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon